FULL PROGRAM
Search
Thursday 14 Friday 15 Saturday 16

La actividad se desarrollará en el idioma que aparece en programa. The presentations will be held in the language of its title, as stated in the Program.

CE: Ceremony/Acto     C: Conference/Conferencia     S: Symposium /Simposio   AS: Applied session/Sesión aplicada
ME: Meeting with the expert/Encuentro con el experto  

Thursday, 14 November 2019
  ROOM 1 ROOM 2 ROOM 3 ROOM 4
09:45 - 10:00
10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
BREAK
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 15:00
BREAK
15:00 - 16:00
16:00 - 17:00
17:15 - 18:15
18:15 - 19:15
19:15 - 20:15
CE - OPENING CEREMONY
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 09:45-10:00 
C01 - Problems in regulating sadness and dysphoria as a pathway to juvenile-onset depression: A new perspective on the treatment of depressed youngsters
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 10:00-11:00  María Kovacs. Universidad De Pittsburgh. Pittsburgh. United States.
S01 - Addressing the school-readiness needs of at-risk children.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 11:30-12:30  Chair: Laura Justice. Ohio State University. Ohio. EE.UU. C001. Low-cost teacher-implemented intervention improves toddlers’ language and math skills. Dorthe Bleses. Aarhus University. Aarhus. Denmark. C002. Kindergarten-transition difficulties: Characteristics and outcomes of children with challenges during the preschool-to-kindergarten transition. Kelly Purtell. The Ohio State University. Ohio. United States. C003. Kindergarten readiness camps for high-risk children: effects on cognitive, social-emotional, and physical well-being. Laura Justice. Ohio State University. Ohio. EE.UU. C004. Summer learning: Actually, most are learning away from the “average” and toward nuance. Abel Koury. The Ohio State University/Crane Center For Early Childhood Research And Policy. Ohio. United States.
C02 - La prevención del juego con apuestas monetarias en jóvenes. Una revisión de la situación actual
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 11:30-12:30  José Ramón Fernández Hermida. Universidad De Oviedo. Asturias. Spain.
S02 - Detección e intervención en problemas emocionales en el ámbito educativo.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 11:30-12:30  Chair: Elena Cubero Briz. Colegio Oficial Psicólogos Asturias. Asturias. Spain. C005. Las variables emocionales y los falsos diagnósticos en niños y adolescentes con altas capacidades (AC). Ángela Fernández Rodríguez. Consejería De Educación Y Cultura. Asturias. Spain. C006. Intervención en un caso de diversidad funcional, problemas emocionales y manifestaciones psicosomáticas. Mª Del Carmen Pérez Portillo. Consejería Educación Y Cultura. Asturias. Spain. C007. Mantenimiento del conflicto tras el divorcio y malestar psicológico en los menores: Un programa de intervención en el contexto escolar. Elena Cubero Briz. Colegio Oficial Psicólogos Asturias. Asturias. Spain. C008. Intervención en un caso de problema de conducta escolar en alumno con tea nivel 1. Pilar Chanca Zardaín. Czpsicologos. Oviedo. Spain.
S03 - Innovative approaches to health interventions
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 11:30-12:30  C146. Relación entre sintomatología comórbida del TDAH y actividad eléctrica cerebral registrada mediante eeg durante la ejecución de tareas experimentales. Inmaculada Moreno García. Universidad De Sevilla. Sevilla. Spain. C148. Effect of expressive art therapy intervention on cognitive emotion regulation and shyness among college students Sidra Liaquat. Barcelona. Spain. C149. Do all children perceive the best health possible? Mari Corominas Pérez. University of Girona. Girona. Spain. C150. Help! Nexxo a new cognitive training based on compensatory strategies Elena Perez Hernandez. Universidad Autónoma de Madrid. Madrid. Spain.
C03 - Attention to the emotional and behavioural problems of adolescents in residential care in the protection system: Current situation and proposals for improvement
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 12:30-13:30  Jorge Fernández Del Valle. Universidad De Oviedo. Asturias. Spain.
AS01 - ¿Detectar los problemas de salud mental o examinar la salud mental completa?: Hacia una nueva forma de promover la salud mental en el ámbito escolar
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 12:30-13:30  José Antonio Piqueras Rodríguez. Universidad Miguel Hernández De Elche. Alicante. Spain.
S04 - Problemas de conducta perturbadora: avances en el estudio de la heterogeneidad e implicaciones para la mejora de las intervenciones psicológicas.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 12:30-13:30  Chair: Estrella Romero Triñanes. Facultad De Psicología, Universidad De Santiago De Compostela. A Coruña. Spain. C009. Agresión, temperamento y problemas de conducta: Identificación de perfiles comportamentales en la niñez temprana. Paula Villar. Universidad De Santiago De Compostela. A Coruña. Spain. C010. Hacia una clasificación empírica de las distintas formas de conducta perturbadora infantil: una propuesta integradora. Beatriz Domínguez Álvarez. Universidad De Santiago De Compostela. A Coruña. Spain. C011. Intervención cognitivo-conductual sobre familias y niños con problemas de conducta: Eficacia diferencial del programa empecemos atendiendo a la heterogeneidad de la conducta perturbadora. Estrella Romero Triñanes. Facultad De Psicología, Universidad De Santiago De Compostela. A Coruña. Spain. C012. Ansiedad, dureza emocional y problemas de conducta: Examinando subtipos en la conducta perturbadora. Laura López Romero. Universidade De Santiago De Compostela. A Coruña. Spain.
S05 - Sexual abuse
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 12:30-13:30  C151. Individual and contextual factors associated with psychological distress among sexual and gender minority youth Omar Martinez. Temple University. Philadelphia, PA. United States. C152. Childhood sexual abuse as a determinant of health among sexual and gender minority latinxs Omar Martinez. Temple University. Philadelphia, PA. United States. C153. The attitude of parents/caregivers in nigeria when children report sexual abuse Peace Chimdindu Ugwuanyi. Odessa National Medical University. Odessa. Ukraine. C154. Duration of stay, loneliness and sex life satisfaction in relationship satisfaction among cohabiting undergraduate students Peace Chimdindu Ugwuanyi. Odessa National Medical University. Odessa. Ukraine.
S06 - Prevention interventions in school setting.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 15:00-16:00  Chair: Pietro Muratori. Irccs Fondazione Stella Maris. Pisa. France. C013. Prevention approaches in schools. Pietro Muratori. Irccs Fondazione Stella Maris. Pisa. France. C014. Universal coping power for pre-schoolers: effects on children’s behavioral difficulties and pre-academic skills. Gioia Maccaferri. Irccs- Fondazione Stella Maris. Pisa. Italy. C015. Interventions to empower executive function in school settings. Emanuela Castro. IRCCS Fondazione Stella Maris. Tuscany. Italy. C016. Prevention of behavioral difficulties in primary schools. Laura Pannunzi. SPC- Scuola Di Psicoterapia Cognitiva Srl. Rome. Italy.
S07 - Poderes emocionales para niños felices: Eficacia del programa super skills en niños españoles.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 15:00-16:00  Chair: Mireia Orgilés Amorós. Universidad Miguel Hernández. Alicante. Spain. C018. Eficacia del programa super skills en población clínica: un estudio piloto Sara Diego Castaño. Hospital Clínico Universitario. Valencia. Spain. C017. Eficacia del programa transdiagnóstico super skills for life en niños con problemas de conducta: Resultados preliminares en un estudio piloto. Miriam Rodríguez Menchón. Universidad Miguel Hernández. Alicante. Spain. C019. Eficacia de la aplicación individual del programa super skills for life para reducir síntomas emocionales en menores Silvia Melero Soriano. Universidad Miguel Hernández. Alicante. Spain. C020. Programa super skills for life: efectos a largo plazo en la sintomatología ansiosa y depresiva de niños españoles en edad escolar tras aplicarse en el contexto escolar siguiendo un formato grupal Iván Fernández-Martínez. Miguel Hernández University. Department Of Health Psychology. Alicante. Spain.
S08 - Dimensiones de vulnerabilidad transdiagnóstica en la predicción de problemas de ajuste psicológico infanto-juvenil-
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 15:00-16:00  Chair: Miguel Angel Carrasco Ortiz. UNED. Madrid. Spain. C021. Efectos mediadores del temperamento infantil entre las pautas de socialización materna y la agresión de 0 a 6 años Miguel Angel Carrasco Ortiz. UNED. Madrid. Spain. C022. El apego como factor de ajuste psicológico en la infancia Purificación Sierra. Facultad De Psicología. UNED. Madrid. Spain. C022. Conductas violentas en la adolescencia: Su relación con el género, el apego y la regulación emocional. Elisabeth Malonda Vidal. Universitat De València. Valencia. Spain. C024. Regulación emocional, rigidez y aislamiento como variables de vulnerabilidad en problemas interiorizados y exteriorizados. Fernando Sánchez. Dpto. I+D+I De TEA Ediciones. Madrid. Spain.
S09 - Advances In Health Psychology
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 15:00-16:00  C155. Predicting maternal perception of child vulnerability in a preterm sample: Medical risk or maternal distress? Carolina Toscano. Universidade do Minho. Braga. Portugal. C156. Bright ideas: An evidence-based intervention for caregivers of children with serious and life threatening illness Michael Dolgin. Ariel University. Kochav Yair. Israel. C157. Chronic disease in children and adolescents and school adaptation Catarina Rodrigues Grande. Universidade do Poto. Porto. Portugal. C158. When “being healthy” is unhealthy: The role of food-related knowledge and information on orthorexia nervosa. Mika Omori. Ochanomizu University. Tokyo. Japan. C159. Correlates between attention problem with eating disorder among overweight and obese adolescents in mybff@school study Zahari Ishak. University of Malaya. Kuala lumpur. Malaysia.
C04 - Standards of psychosocial care for children and families: Improving care in pediatrics
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 16:00-17:00  Anne E. Kazak. Sistema De Salud Infantil Nemours Y Escuela De Medicina Sidney Kimmel De La Universidad Thomas Jefferson. Philadelphia. United States.
AS02 - Buenas prácticas para la prevención del acoso escolar
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 16:00-17:00  David Álvarez García. Universidad De Oviedo. Asturias. Spain.
S10 - Los beneficios del rasgo de mindfulness en la adolescencia.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 16:00-17:00  Chair: Esther Calvete Zumalde. Universidad De Deusto. Bizkaia. Spain. C025. Diferencias en el rasgo de mindfulness en función del rol del observador en el ciberacoso Ángel Prieto Fidalgo. Universidad De Deusto. Vizcaya. Spain. C026. Perfiles de adolescentes según mindfulness e impacto en indicadores psicológicos y biológicos de estrés Esther Calvete Zumalde. Universidad De Deusto. Bizkaia. Spain. C027. ¿Cómo actúan las facetas de mindfulness en adolescentes víctimas de bullying en el desarrollo de la depresión? Ainara Echezarraga. Universidad De Deusto. Bizkaia. Spain. C028. Mindful parenting y ajuste en los hijos e hijas Izaskun Orue Sola. Universidad De Deusto. Bizkaia. Spain.
S11 - Advances In Psychopathology
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 16:00-17:00  C160. Do i remember? Ecm’ children and adolescent every day memory self-report Elena Perez Hernandez. Universidad Autónoma de Madrid. Madrid. Spain. C161. Social alimentary norms in adolescents from northern of mexico Barbara De Los Angeles Pérez Pedraza. Universidad Autónoma de Coahuila. SALTILLO. México. C162. Behavior problems in preschool children: What can latent profile analysis tell us about parent-teacher agreement? Sofia Major. Universidade dos Açores. Ponta Delgada. Portugal. C163. Developing well-being, identity and connection: Griffiths iii and children with developmental delay and disorder Jennifer Melanie Jansen. Nelson Mandela University. Mandela University, Port Eizabeth, South Africa, ARICD, United Kingdom. Eastern Province. South Africa.
AS03 - Parent-child interaction therapy: A transdiagnostic model to reduce toxic stress in young children
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 17:15-18:15  Larissa N. Niec. Center For Children, Families, And Communities At Central Michigan University. Michigan. United States.
C05 - La adicción como trastorno de elección en los adolescentes.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 17:15-18:15  Roberto Secades.
S12 - Precursores y mantenimiento de la violencia en parejas en población juvenil.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 17:15-18:15  Chair: Marina Muñoz Rivas. Universidad Autonoma De Madrid. Madrid. Spain. C029. Violencia en la familia de origen y el desarrollo de comportamientos violentos en el noviazgo. Natalia Redondo Rodriguez. Universidad Autónoma De Madrid. Madrid. Spain. C030. Comportamientos de riesgo asociados a la violencia en el noviazgo: consumo de sustancias y conductas antisociales Natalia Redondo Rodriguez. Universidad Autónoma De Madrid. Madrid. Spain. C031. Creencias que sustentan la violencia en relaciones de noviazgo: de las creencias sexistas a la justificación de la agresión Marina Muñoz Rivas. Universidad Autonoma De Madrid. Madrid. Spain. C032. Emociones y actitudes implicadas en las relaciones de noviazgo violentas: ira y hostilidad María Pilar Gonzalez Losano. Universidad Camilo José Cela. Madrid. Spain.
S13 - Advances in psychopathology II
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 17:15-18:15  C165. Do boys or girls exercise more unidirectional teen dating violence? Maria Jesus Hernandez Jimenez. Universidad Internacional de Valencia. Valencia. Spain. C166. Victimization and substance use in adolescents in residential care Sergio Fernández-Artamendi. Universidad Loyola Andalucía. Andalucía. Spain. C167. Empathy in victims of unidirectional teen dating violence: Protective or risk factor? Maria Jesus Hernandez Jimenez. Universidad Internacional de Valencia. Valencia. Spain. C168. Implications of attachment to mother and father for math anxiety Marie Danet. Université de Lille. France. France. C164. Demographic factors affecting future anxiety in parents of children with typical development Celestino Rodríguez. University of Oviedo. University, Singapore. Asturias. Spain.
ME01 - KAZAK
Thursday, November 14, 2019, ROOM 1, 18:15-19:15 
S14 - Prevención, detección y evaluación de los problemas de nutrición y alimentación.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 18:15-19:15  Chair: Nuria De La Osa. Universitat Autònoma De Barcelona. Barcelona. Spain. C033. Estado nutricional en niños con trastorno del espectro del autismo en población escolar Patricia Esteban. Universitat Rovira I Virgili. Tarragona. Spain. C034. Estructura interna e invariancia de la versión catalana del eating attitudes test infantil (cheat) Eva Penelo. Universitat Autònoma De Barcelona. Barcelona. Spain. C035. Campaña implícate en prevención de los trastornos de la conducta alimentaria Laia Asso Ministral. Agència Salut Pública De Catalunya. Barcelona. Spain.
S15 - Uso de las TIC para la evaluación e intervención en adolescentes y sus familias.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 18:15-19:15  C037. Evaluación de las competencias emocionales en adolescentes: qué aportan las TIC Usue De La Barrera. Universitat De València. C038. Emotic: un soporte digital para la educación emocional en el aula Silvia Postigo Zegarra. Universidad Europea De Valencia. Valencia. Spain. C039. La evaluación ambulatoria: hacia una nueva forma de comprender, evaluar e intervenir en salud mental. Eduardo Fonseca Pedrero. Universidad De La Rioja. La Rioja. Spain. C036. Guía de actuación para padres y madres a través de una app: respuestas rápidas a conflictos comunes Paula Samper García. Facultad De Psicología. Universitat De València. Valencia. Spain.
S16 - Advances in psychopathology III
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 18:15-19:15  C169. Sleep and cognitive development in preschoolers: stress and autobiographical performance associations Marta Nieto López. Universidad de Castilla-La Mancha. Albacete. Spain. C170. Factors that predict dermatological patients’ satisfaction with the medical outcome and post dermatological treatment satisfaction with their skin’s appearance Charalambos Kosteris. Neapolis University Pafos. Paphos. Cyprus. C171. Factors increasing and decreasing substance use among drug users in touch with criminal justice system Jacek Moskalewicz. Instytut Psychiatrii i Neurologii. Warsaw. Poland. C172. Effectiveness of the super skills for life program in enhancing childrens emotional well-being and cognitive control in mauritius: A randomized waitlist-controlled trial Karishma Ramdhonee-Dowlot. University of Roehampton. Mexborough. United Kingdom.
S18 - Psicopatología y género: Diferencias y características a nivel clínico y epidemiológico.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 2, 19:15-20:15  Chair: Josefa Canals. Universitat Rovira i Virgili. Tarragona. Spain. C040. Características cognitivas y psicopatológicas en niñas de infantil y primaria con TDAH: Proyecto EPINED. Núria Voltas Moreso. Universitat Rovira I Virgili. Tarragona. Spain. C041. Prospective association of parental and children internalizing symptoms: the mediating role of parenting practices and irritability Fatima Valencia. Hgu Gregorio Marañon. Madrid. Spain. C042. Características de las niñas en el espectro del autismo. Paula Morales Hidalgo. Universitat Rovira I Virgili. Tarragona. Spain. C043. ¿Son las niñas y adolescentes con tea distintas de los niños? María Merino. Asociación Autismo Burgos. Burgos. Spain
S19 - Revisión sobre prevalencia de comorbilidad en adolescentes con TEA.
Thursday, November 14, 2019, ROOM 3, 19:15-20:15  Chair: Auxi Javaloyes Sanchis. Unidad De Salud Mental Infantil Alicante. Alicante. Spain. C045. Trastornos del espectro autista. Entrevista semiestructurada para los profesionales de “primera línea” Inmaculada Palazón Azorín. Hospital Genreal Universitario De Alicante. Alicante. Spain. C046. Instrumentos de evaluación del tea según niveles de prevención y sus limitaciones Estela Maria Pardos Gascon. Hospital Marina Baixa. Alicante. Spain. C047. Aspectos nosográficos de los trastornos del espectro del autismo Lucas Narambuena. Hospital Vega Baja. Murcia. Spain. C044. Qué podemos hacer para mejorar la atención en el trastorno del espectro autista leve Auxi Javaloyes Sanchis. Unidad De Salud Mental Infantil Alicante. Alicante. Spain.
S20 - Learning from intervention experiences
Thursday, November 14, 2019, ROOM 4, 19:15-20:15  C173. Acceptability of a multi-component intervention for inhibited preschoolers: What are the perspectives of portuguese practitioners? Maryse Guedes. William James Center for Research. Portugal. Portugal. C174. The optimal functioning therapy for adolescents (ofta) to treat depression: A pilot study Ana Maria Correia Teixeira. Universidade do Minho. Braga. Portugal. C175. Digital devices use by school-aged children and attachment: what's the deal? Marie Danet. Université de Lille. France. France. C176. Mental disorders and risky behawiors of youth from sociotherapy centres Malgorzata Gocman. Wroclaw University. Dolnoslaskie. Poland.